משחקים ללימוד חשבון
גן חובה - כיתה ב'

משחקים ללימוד חשבון
גן חובה - כיתה ב'

מעולה להכנה
לכיתה א'

משחקים ללימוד חשבון

משחקים הם דרך מצויינת ללמוד. משחק גורם לנו להיות פעילים בתהליך הלמידה, תוך כדי ביצוע פעולות המסייעות להטמעת החומר הנלמד. למטה תמצאו רשימה של משחקים להדפסה המותאמים לילדי גן חובה, להכנה לכיתה א' וללומדים בכיתה א' וב'. באמצעות המשחקים ניתן להיחשף לחומר הנלמד בגילאים אלו כמו זיהוי והכרת המספרים, תרגילי חיבור וחיסור, המונחים קטן גדול ושווה ועוד.

גלו את היתרונות של המשחקים הלימודיים שלנו

רשימת המשחקים

משימה בחלל

במשימה בחלל כל אחד מהשחקנים הוא מפקד של ספינת חלל שיצאה לכמה משימות מיוחדות. המטרה של כל שחקן היא לסיים ראשון שלוש משימות חלליות באמצעות פתרון של תרגילי חשבון וחשיבה אסטרטגית. 

20 דקות

2+

6+

מה לומדים במשחק?

  • חיבור וחיסור

מה צריך בשביל לשחק?

  • ללחוץ כאן ולהדפיס את לוח המשחק לכל שחקן
  • 2 קוביות
  • כלי כתיבה

מטרת המשחק

להיות השחקן שמסיים ראשון שלוש משימות.

מהלך המשחק

  1. השחקן הצעיר מתחיל במשחק.
  2. כל שחקן מגלגל בתורו שתי קוביות. מתוצאת הגלגול הוא יכול להרכיב תרגיל חיבור או חיסור ע"פ בחירתו. החללית מחולקת לאיזורים שונים ולכל איזור יש מספר (בין 0-12). השחקן מסמן ב X את אחד הריבועים ע"פ סדר הופעתם באיזור המתאים לתוצאת התרגיל שלו. 
  3. כאשר שחקן מסמן את הריבוע האחרון באיזור מסויים (הריבוע האדום) המשמעות היא שהוא סיים את המשימה של איזור זה, ולא ניתן לסמן שם עוד.
  4. ברגע שאחד השחקנים מסיים משימה שלישית (סימן את כל הריבועים באותו האיזור), המשחק מסתיים באופן מיידי

ניצחון

השחקן שסיים ראשון שלוש משימות הוא המנצח!

חפש את המטמון

כל אחד מהשחקנים הוא הרפתקן שיוצא למעבה הג'ונגל בחיפוש אחר אוצרות מיסתוריים. אבל בדרך יש סכנות והרפתקאות. האם תצליחו לעבור אותם ולהגיע לאוצר הגדול? האם תצליחו להיות ההרפתקן שאסף הכי הרבה אוצרות? שחקו וגלו. 

15 דקות

1+

5+

מה לומדים במשחק?

  • גדול קטן או שווה

מה צריך בשביל לשחק?

  • ללחוץ כאן ולהדפיס את לוח המשחק לכל שחקן
  • קוביה
  • כלי כתיבה

מטרת המשחק

למצוא הכי הרבה אוצרות!

מהלך המשחק

  1. מחלקים לכל שחקן לוח משחק. 
  2. במשחק יש מספר משבצות עם מספר בתוכם. כל ריבוע כזה הוא משימה. מתחילים את המשחק בריבוע השמאלי התחתון עם הכיתוב התחלה.
  3. כל שחקן בתורו מגלגל קוביה וכותב את תוצאת הגלגול ואת הסימן המתאים – גדול, קטן או שווה במקומות המתאימים במשבצת בו הוא נמצא על פי החוקיות הבאה:

    – במידה והמספר שיצא בגלגול הקוביה גדול מהמספר במשבצת, השחקן הצליח למצוא אוצר אחד. השחקן מסמן X באחד העיגולים בתיבת סימון האוצרות מצד ימין.

    – במידה והמספר שיצא בגלגול הקוביה קטן מהמספר במשבצת, השחקן סופג פגיעה. השחקן מסמן X באחד העיגולים בתיבת סימון הפגיעות מצד ימין. 

    – במידה והמספר שיצא בגלגול הקוביה שווה למספר במשבצת, השחקן רשאי להוסיף עיגול נוסף בתיבת הפגיעות שלו, כך שבעתיד הוא יוכל לספוג עוד פגיעה. 

  4. לאחר שהשחקן סימן את תוצאות ההטלה שלו,  התור עובר לשחקן הבא. בתור הבא שלו השחקן יעבור למשבצת הבאה על פי סימון החצים (גם אם הוא נפגע). לעתים משבצת יכולה להוביל לשני משבצות ואז השחקן רשאי לבחור לאן הוא עובר.
  5. במידה וכל עיגולי הפגיעה של השחקן מסומנים, השחקן מסיים מיידית את חלקו בהרפתקה.
  6. במידה והשחקן הצליח לעבור את המשבצת האחרונה הסמוכה לתיבת האוצר, הוא סיים את ההרפתקה וזוכה בעוד 5 אוצרות נוספים.

ניצחון

לאחר שכל השחקנים סיימו את ההרפתקה שלהם, כל שחקן סופר את מספר האוצרות שאסף. השחקן עם מספר האוצרות הגדול ביותר הוא המנצח!

במידה ושחקן יחיד משחק במשחק, המטרה שלו היא לזכות בכמה שיותר אוצרות. בדקו כמה טובים הייתם:

– בין 1-2 אוצרות – היער מכיל בתוכו אוצרות רבים. נסו שוב.
– בין 3-5 אוצרות – מאמץ יפה. 
– בין 6-8 אוצרות – עבודה טובה, מצאתם הרבה אוצרות קסומים. 
– בין 9-11 אוצרות – כל הכבוד! עשיתם עבודה מעולה בתור מחפשי אוצרות. 
– בין 12-19 אוצרות – עבודה מעולה! אתם ככל הנראה בין מחפשי האוצרות הטובים ביותר בהיסטוריה.
– 20 אוצרות – לא ייאמן! אתם אגדה מהלכת בין כל מחפשי האוצרות! ההישג שלכם בלתי נשכח!

4 בשורה - תרגילי חשבון

כמו במשחק 4 בשורה הקלאסי, גם במשחק זה תצרכו ליצור רצף של 4 סימוני משבצות כדי לנצח במשחק, רק שבמשחק זה תצטרכו להשתמש בקוביה ולחפש את התרגיל המתאים לתוצאה שלה בלוח התרגילים. חשבו היטב היכן כדאי לכם לסמן? האם להתקדם לקראת ניצחון או לחסום את היריב?  

10 דקות

2

6+

מה לומדים במשחק?

  • חיבור וחיסור

מה צריך בשביל לשחק?

  • ללחוץ כאן ולהדפיס את לוח המשחק
  • קוביה
  • כלי כתיבה

מטרת המשחק

להיות השחקן הראשון שמצליח ליצור רצף של 4 סימונים בלוח. 

מהלך המשחק

  1. השחקן הצעיר יתחיל במשחק ויסמן את המשבצות בלוח ב X כמוסבר בהמשך. השחקן השני יסמן את המשבצות ב- O
  2. כל שחקן בתורו מגלגל את הקוביה ומסמן בלוח תרגיל שהתוצאה שלו שווה לתוצאת גלגול הקוביה.

ניצחון

השחקן הראשון שהצליח לסמן 4 משבצות ברצף (טור, שורה או אלכסון), הוא המנצח!

לוטו מספרים ותרגילי חשבון

במשחק תצטרכו להתאים בין המספר שהקלף מייצג לבין לוח המספרים שלכם. אפשר להתאים את רמת המשחק לרמת היכרות הילד עם מספרים ותרגילי חיבור או חיסור.

15 דקות

2-4

5+

מה לומדים במשחק?

  • זיהוי מספרים
  • חיבור וחיסור

מה צריך בשביל לשחק?

  • ללחוץ כאן ולהדפיס את לוח המשחק לכל שחקן.
  • ללחוץ כאן, להדפיס את כרטיסי המשחק ולגזור אותם ע"פ קווי הסימון. 

מטרת המשחק

להיות השחקן הראשון שמניח את כל הכרטיסיות המתאימות בלוח המשחק שלו.

מהלך המשחק

  1. מערבבים את כל הכרטיסים ומניחים אותם עם הפנים כלפי מטה. שימו לב כי יש שלושה סוגי כרטיסים: תמונות, תרגילי חיבור ותרגילי חיסור. ניתן להתאים את רמת המשחק לרמת הידע של הילד ע"י הוצאה או הוספה של כרטיסים מכל סוג. 
  2. מחלקים לכל שחקן לוח משחק.
  3. השחקן הצעיר מתחיל במשחק. כל שחקן בתורו שולף קלף מקופת הכרטיסים. במידה והמספר המתואר בכרטיס שווה למספר בלוח, השחקן מניח את הכרטיס במקום המתאים בלוח.

ניצחון

השחקן הראשון שהצליח למלא את הלוח שלו בכל הכרטיסים הוא המנצח. 

יש לכם שאלה? הצעה למשחק? הצלחתם לאסוף 20 אוצרות ב"חפש את המטמון"?
צרו איתנו קשר!

משחקים שאנחנו אוהבים (עד 80 ש"ח)​​